Υπερ- αναλύω;

Τι ακριβώς συμβαίνει στα άτομα που έχουν υπεραναλυτική σκέψη:

Να προλάβουμε το ένα . Να σκεφτούμε το άλλο «Μήπως έπρεπε να είχα κάνει «αυτό»;

«Μήπως «εκείνο»; «Και αν αυτό ήταν καλύτερο για εμένα»; «Και αν εκείνο το άτομο που εκτιμώ σκέφτηκε «έτσι»; «Και αν κάνω αυτό, μήπως ο άνθρωπος που με ενδιαφέρει θα νιώσει το αντίθετο από αυτό που θα ήθελα»;

«Αυτή η απόφαση που πήρα ήταν πραγματικά η σωστή»; «Θέλω όντως «αυτό»;

«Αν το ήθελα πραγματικά μήπως δεν θα το σκεφτόμουν τόσο»; «Τι θέλω»; «Τι πρέπει να κάνω για να είμαι χαρούμενος»; «Μήπως να αφήσω τα πράγματα

να γίνουν από μόνα τους»; «Και αν εγώ ορίζω τα πράγματα τι να κάνω για να

τα ορίσω σωστά» ;

Επαναλαμβανόμενες σκέψεις ή αλλιώς: Υπέρ-αναλυτική σκέψη.

Η τάση του τρόπου σκέψης που βασανίζει ένα μεγάλο αριθμό ατόμων , κυρίως όσων έχουν μια ροπή προς το άγχος.

Για να εξηγήσουμε καλύτερα το πώς λειτουργεί ο μηχανισμός της υπερανάλυσης , σημαντικό είναι να

αναφερθεί ότι το άγχος είναι αρκετά κοντά με τον φόβο.

Η υπέρ-ανάλυση αποτελεί έναν μηχανισμό άμυνας και συνήθως προκύπτει από τον φόβο ότι δεν έχουμε πλήρη έλεγχο του προσωπικού, ή συλλογικού μας περιβάλλοντος.

Έτσι τα άτομα σπεύδουν να αναλύσουν καταστάσεις , σκέψεις ή συναισθήματα ώστε να αισθανθούν ότι έχουν τον έλεγχο των καταστάσεων.

Δυστυχώς όμως αυτό οδηγεί πολλές φορές τα άτομα να μην αφήνονται στο εδώ και τώρα , να μην απολαμβάνουν την ομορφιά της στιγμής ή να μην ζουν τόσο ολοκληρωμένα μια θετική εμπειρία ή ακόμα χειρότερο να αποδομούν θετικά συναισθήματα στην προσπάθεια τους να ελέγξουν τον εαυτό τους.

Η υπέρ-ανάλυση τις περισσότερες φορές προκύπτει από μία διάχυτη αίσθηση ανασφάλειας ή “μειονεξίας” υιοθετείται κυρίως από άτομα που αισθάνονταιανεπαρκής με τον εαυτό τους ή από άτομα που έχουν συσσωρεύσει μέσα τους τον φόβο και την σκέψη να μην μείνουν μόνα.

 Όσοι ζουν με αυτές τις πεποιθήσεις συντηρούν έντονο το άγχος μέσα τους και στο τέλος αναπαράγουν την αναλυτική σκέψη προσπαθώντας να σβήσουν την αρνητική αίσθηση εαυτού.

Θυμηθείτε :

Σκοπός της ζωής είναι να ζούμε τη ζωή όχι να σκεφτόμαστε μόνο για την

ζωή. Εκτιμήσετε τον εαυτό σας, φροντίστε να του θυμίζετε ότι έχετε αξία ήδη

ακριβώς όπως είστε με τα λάθη και τα σωστά σας.

Είναι εντάξει μερικές φορές να ακούμε απλά το συναίσθημα μας και ας

κάνουμε λάθος , πως αλλιώς θα μάθουμε άλλωστε ;