Αυτό-αγάπη, αυτό-εκτίμηση και αυτό-συμπόνια

Η ψυχή μας είναι σαν ένα λουλούδι, αν το ποτίσεις, το φροντίσεις και το καλλιεργήσεις με
τα κατάλληλα υλικά , τότε θα ανθίζει με υγιή τρόπο και θα προσφέρει το χρώμα και την ομορφιά του προς στο εξωτερικό του περιβάλλον. Αν όμως το παραμελήσεις, σταματήσεις να το φροντίζεις και του φέρεσαι με συνεχώς με βλαβερό τρόπο, τότε υπάρχει κίνδυνος το λουλούδι αυτό να αρχίσει να χάνει σιγά σιγά το χρώμα και την ζωντάνια του και δυστυχώς να αρχίζει να μαραίνεται.


Αν λοιπόν και εσύ καλλιεργήσεις στον εαυτό σου την αυτ-αγάπη, αν δηλαδή μάθεις να σε φροντίζεις και προσπαθήσεις να παρέχεις στον εαυτό σου επιλογές, συνήθειες και σκέψεις που του προκαλούν όμορφα συναισθήματα , τότε σιγά σιγά θα αρχίσεις να ανακαλύπτεις και να διατηρείς όλα όσα ακριβώς χρειάζεσαι για να σε οδηγήσουν στο κατάλληλο σημείο
όπου θα μπορέσεις να ριζώσεις σωστά και να σε δεις να «ανθίζεις» . Να θυμάσαι ότι δεν έχουν φτιαχτεί όλα τα λουλούδια για να ανθίζουν στο ίδιο περιβάλλον, αλλά κάθε λουλούδι μπορεί να ανθίσει στο έπακρο όταν βρίσκεται στο κατάλληλο για αυτό περιβάλλον.


Μέσα από την προσπάθεια σου αυτή λοιπόν, θα μάθεις πώς να μην εκτιθείς τον εαυτό σου
σε βλαβερά για εκείνον περιβάλλοντα ,αλλά να μένεις εκεί που μπορεί να διατηρείται ο
εαυτός σου λαμπερός, φωτεινός και ατόφιος. Μαθαίνεις να μένεις εκεί που διατηρείται και υποστηρίζεται όλη σου η υπόσταση, στο μέρος εκείνο που θα αναγνωρίζεις και θα αισθάνεσαι οτι οι συνθήκες θα είναι πραγματικά κατάλληλες για εσένα, εκεί που σου παρέχεται η ασφαλή αυτή βάση που θα σε κάνει να αναπτύξεις κάθε φωτεινό σημείο που κρύβεις μέσα σου.
Μαθαίνεις να αναγνωρίζεις και να εκτιμάς ποιο περιβάλλον ή πλαίσιο σε ωθεί να
λειτουργείς με συμπεριφορές που ξεδιπλώνουν τον θετικό εαυτό σου και ποιες τον
αρνητικό σου εαυτό. Μαθαίνεις να αναγνωρίζεις τι σου κάνει καλό και τι όχι, όπως επίσης
και τους λόγους που συμπεριφέρεσαι σε μια κατάσταση με αρνητισμό ή θετικότητα. Και
αυτό, ονομάζεται αυτό-εκτίμηση και εμπεριέχεται στην αυτ-αγάπη.


Τέλος να θυμάσαι ότι όταν λέω έχω αυτό-εκτίμηση ,λέω ότι με εκτιμώ, δεν σημαίνει ότι με
κρίνω, αλλά ότι με καταλαβαίνω. Όταν λοιπόν σταματήσεις να σε μαστιγώνεις και αρχίσεις
να καταλαβαίνεις για ποιο λόγο μπορεί να αντιδράσεις με τον τρόπο που αντέδρασες σε μια κατάσταση, τι συναισθήματα ένιωσες και γιατί ενδεχομένως να αισθάνεσαι έτσι, τότε
έχεις αρχίσει πραγματικά να αναπτύσσεις την αυτό- εκτίμηση σου. Γiα να φτάσω στο σημείο να με αγαπάω πρέπει επίσης να ξέρω ότι έχω ήδη καλλιεργήσει σε ένα ικανοποιητικό βαθμό την αυτό-αποδοχή και την αυτό συμπόνια, ότι μπορώ δηλαδή να νιώθω καλά με τον εαυτό μου όπως ακριβώς είναι,να καταλαβαίνω γιατί λειτουργώ όπως λειτουργώ, να μπορώ να καταλαβαίνω και να μου συγχωρώ τα λάθη μου. Μόνο τότε μπορώ να αλλάξω οτιδήποτε δεν μου αρέσει και μόνο τότε θα μπορέσω να βελτιωθώ.

Σίγουρα αυτή η διαδικασία δεν είναι από τις ευκολότερες που καλείσαι να αντιμετωπίσεις
στο «ταξίδι» αυτό που λέγεται ζωή. Θα υπάρξουν πολλές φορές που ίσως να νιώσεις
ματαιώνεσαι και αυτό θα σε ενοχλεί, θα κάνεις λάθη, θα σε φροντίσεις με ακατάλληλα για εσένα στοιχεία, αλλά να μην ξεχνάς ότι μόνο έτσι βρίσκεις τι πραγματικά σου κάνει καλό
και τι όχι. Ίσως να υπάρξουν και φορές που θα θέλεις να παρατήσεις κάθε σου προσπάθεια
γιατί ίσως να νιώθεις ότι έχεις κουραστεί ή άλλες που θα νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε
αδιέξοδο. Να θυμάσαι πως είναι εντάξει να σταματάς μερικές φορές και να μην ξεχνάς ότι
ακόμα και αν μαραθεί ένα λουλούδι, είναι στο χέρι αυτού που το φροντίζει αν θα
προσπαθήσει να ανθίσει ξανά ή όχι. Έτσι λοιπόν μόνο αν συνεχίζεις να προσπαθείς να
φροντίζεις την ψυχή σου, θα συνεχίσεις να διατηρείσαι και να ανακαλύπτεις πόσες φορές
μπορείς να ανθίσεις.